AWB ThermoMaster 3HR 24T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AWB ThermoMaster 3HR 24T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Mark 12-10-2019

14 jaar goed gedraaid

Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Onze ketel heeft 14 jaar zonder problemen gedraaid. Nu is de printplaat en het expansievat kapot. Dus we gaan nu voor een andere combi-ketel kijken. Zou best weleens een nieuwe AWB kunnen worden. Maar eerst gaan we de test van de Consumentenbond nakijken. Contact met de klantenservice van AWB is niet goed. Zij verwijzen door naar de installateur.

Pluspunten

• duurzaamheid

Minpunten

• klantencontact AWB

Wimg 19-12-2017

Prima ketel

Al weer 5 jaar de AWB thermomaster .Tot op heden geen klachten over deze ketel
Werkt goed, het klopt dat ie regelmatig aanslaat is echter voor ons geen probleem.
Maakt het huis goed en redelijk snel warm. Ook douchen gaat goed . In de keuken hebben wij echter een kleine boiler omdat de weg van het warme water vanaf de zolder naar de keuken nogal lang is.

Bow 23-04-2017

Super goede ketel

Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Deze ketel hebben we nu 8 jaar en hij doet het fantastisch. Hij krijgt om het jaar zijn beurt en elke 3 jaar wordt alles gekeurd. Geen lawaai ,altijd warm water en de kachels doen het ook super. Mijn volgende ketel word weer een AWB.

Pluspunten

• Stil
  • Prijs kwaliteit
  • Economisch stoken

gemar 17-08-2013
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Twee jaar geleden kochten wij een huis met daarin een AWB Thermomaster ketel, 10 jaar oud. Niet zo gek oud zou je zeggen. De ketel valt op door een aantal vervelende zaken: 1) te pas en te onpas ontsteekt de ketel 1 a 2 seconden, en stop daarna. Heeft vermoedelijk te maken met tapwater temperatuur. Waarom het ding niet gewoon het tapwaterreservoir in 1 keer op temperatuur brengt, blijft onduidelijk. 2) ontsteken en branden is tamelijk lawaaierig. Het ding hangt in de hal naast de keuken, en we houden de deur tussen hal en keuken maar dicht want het ge-poef van de ketel die constant aanslaat is niet erg onderhoudend. 3) de ketel heeft 4 programma's die overigens gemakkelijk te selecteren zijn. Maar wat het verschil tussen die programma's nu precies is, blijft onduidelijk. Ze hebben tenminste 1 ding gemeen: 4) als je warm tapwater wilt, dus de ww kraan opent, reageert de AWB Thermomoster hier niet op. Tenminste, meestal niet. Soms wel. En waarom soms wel en meestal niet, blijft onduidelijk. We hebben er al eens een reparateur bijgehaald, maar dat heeft ook niet to het gewenste resultaat geleid. Wat mij betreft mag de naam veranderd worden in Thermomonster. We hebben ten einde raad besloten om een andere ketel te kopen welke over 6 dagen wordt geleverd. Warm douchen, eindelijk. NOOIT meer een AWB!

Meijer1966 03-03-2012
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Onze ketel hebben we aanschafd in 2006. Nu is er lekkage waargenomen van rookgas. Dus KOOLMONOXIDE uitstoot in de ruimte waar de ketel is geinstalleerd. Je zou dus zeggen een afdichting vervangen. Maar helaas, de komplete wisselaar moet vervangen worden. Kosten euro 360,- omdat een eenvoudige pakking van een paar euro niet leverbaar is bij AWB. Dus voor ons nooit meer een ketel van AWB. Jammer.

HR13 13-02-2012
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Ik heb de AWB Thermomaster 3HR24T nu zo´n 8 jaar en heb inmiddels al aardig wat problemen gehad. Printplaat moest twee jaar geleden worden vervangen (dure grap); dat schijnt een zwak punt te zijn van dit merk ketel volgens de reparateur. En nu de warmtewisselaar die is doorgebrand. Ook deze reparateur noemde al de problemen van de AWB-ketels die zij tegenkomen. Conclusie: Ruim binnen 10 jaar moet de ketel worden vervangen. Naar mijn mening een schande.

camawil 19-05-2011
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Nu meer als 2 jaar Zonder problemen aan de wand hier.
duurd mij soms iets te lang als het goed koud is dat ie echt goed warm stookt ,wel 10 min draait ie heel zuinig ,op 40 graden,en ja al het 15 graden is in de kamer brrrr
Maar wel 250 kub minder verstookt dan een vr ketel.
2 pers, tussenwoning
Warm water doet ie goed Maar niet veel over,1 douche en iets water voor de afwas kan net af.
Service 1 keer gebeld met de fabrikant Vraagje over de kamerthermostaat,(openterm)werd een niet erg vriendelijk afgehandeld.
Heb nu een service contract er op .

Ron Bouw 15-05-2011
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Nooit meer een AWB ketel, er zit geen beveiliging op mijn huis had kunnen afbranden, het is dat mijn vrouw accuraat optrad, anders hadden de gevolgen vreselijk geweest. Brief met foto's gestuurd naar AWB reageren niet, later als je meldt dat de foto's op internet worden geplaatst, dan wordt je gebeld maar daar ben ik NIETS mee opgeschoten. NOOIT meer een AWB, dit is een zeer slechte investering in uw woning.
Slechte service van AWB!!!

Hans Peeters 08-08-2012

Hoi Ron Bouw,
Ik ben bezig met een brandonderzoek waarbij eenzelfde mek ketel betrokken was. kun jioj mij het type ketel, fotoe,s en korte omschrijving geven wat er bij jullie is voor gevallen. Mijn e-mailadres is :
hans.peeters@peelenmaas.nl
Ben zeer benieuwd!

Gr. hans peeters (brandonderzoeker brandweer Maas en peel)

kiki44 02-12-2011

ik heb 10 jaar geleden een hr van awb gekocht zinsdien is ons gebruik gestegen met 500 kub, en het laatse jaar zelfs gestegen met 1000 kub, dit liujkt me niet normaal, nooit meer awb

tamerrr 27-11-2010
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Wij hebben de AWB Thermomaster 3HR-24T, deze is nieuw geinstalleerd toen wij in 2006 onze huis hadden gekocht door Kemkens uit Oss.
Tot op vandaag geen onderhoud laten uitvoeren en hij werk zoals hij werken moet, 2 keer tot op heden bijgevuld in de afgelopen 4 jaar. Wij vinden het een prima toestel tot op heden nooit problemen gehad of van die rare storingen ofzo.
Vandeweek een Comfort-plus abonnement afgesloten voor onderhoud.
In zijn prijs-kwaliteit verhouding zeker een aanrader. Ook de duurdere merken vertonen kuren!! Er worden duizenden van dezelfde gemaakt in de fabriek, dus alle ketels door 1 kam scheren omdat de ene slechts een storing heeft vind ik een beetje wazig verhaal...

yr 18-12-2009
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

de ketel is redelijk goed en hij moet 11radiatoren bedienen en warm water verzorgen en ongeveer 200 kubiekemeter verwarmen .de service van AWB dat valt heel erg tegen.wij hebben gelukkig een onderhouds contract.

henk1950 27-09-2009
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

we hebben een awb thermomaster 2 hr .de ketel is 6jaar oud .de ketel blijft maar aan en uit springen .er is al een nieuwe thermostaat ingezet maar dat helpt ook niet.hij blijft maar verwarmen.zelfs als de thermostaat is uitgeschakeld.heeft iemand hier ervaring mee.of heb je een oplossing voor dit probleem.

Dia69 23-12-2011

Hallo, ik zie dat jou bericht al wat ouder is, maar ik wil toch reageren. Wij hebben nl. in juli dit jaar, 2011, een AWB thermoelegance5 laten installeren. Vanaf het moment dat wij de verwarming moesten gebruiken,(oktober ongeveer) blijft ook onze ketel maar aanslaan, ook 's nachts, met daarbij een hele irritante fluittoon. Ik ben benieuwd of het probleem bij jou is opgelost en hoe. Groetjes Diana.

Miquel A. 08-03-2012

Ook hier een late reactie, maar hier bij ons zijn deze ketels in de hele (nieuwbouw) wijk gebouwd, de ene na de andere ketel gaat kapot (na ong. 6 jaar) het is zoals we nu weten een print plaat ,(Print 3HR
[0020020682]) wat ook tevens de zwakke plek is, kapot gaat. Duur grapje van €195 ex btw ex inbouw. En dat al na 6 jaar.

Arjens 08-03-2009
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Wat een apparaat. En een service van lik mijn vestje. Alleen maar kuren. De afgelopen 3 maanden is weer het eea vervangen. Ben blij dat ik een servicecontract heb. Nu weer problemen met de ketel. Dat ding blijft maar verwarmen. Zelfs al heb ik de thermostaat uitgeschakeld, afgekoppeld. Maar als nog blijft dat ding verwarmen. Heel vreemd en ik heb ook totaal geen vertrouwen meer in AWB. Als je contact met ze op neemt, dan geven ze niet thuis.

Will86 13-02-2009
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

AWB ketel vanaf de nieuwbouw een VR Thermo Master.
Vanaf het begin steeds problemen. Waterwisselaar eerste jaren 3x schoon moeten spoelen. steeds problemen met tapwater. Zou aan ventilator liggen. Na twee jaar zou er een nieuwe in gemoeten +/- Fl 200 omdat ie niet goed liep, zag ik niet zitten en laten smeren. Daarna beter.
verder luchtdrukschakelaar vervangen en drukventiel.
Tijdje goed en daarna weer tapwaterproblemen. Douche dan weer koud dan weer warm.
Als je informatie vraagt aan AWB wordt je met een kluitje in het riet gestuurd.

Ga hem nu vervangen maar absoluut geen AWB CV meer!

Willem

godsherder 06-06-2008
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Prima keteltje, eigenlijk nooit problemen. Laatst hebben we na 5 jaar de ontsteking moeten laten vervangen (maar dat schijnt met de zelfonstekende ketels vrij normaal te zijn). Dat koste 30 euro, dus daar zijn we niet echt van geschrokken (we hebben een onderhoudscontract, dus de overige kosten hoeven we niet te betalen).

Mr David 20-02-2008
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Vandaag de monteur op bezoek gehad.
Ketel is pas 5 jaar oud. (dus niet oud)
Printplaat kapot 170,20 euro, autom. ontl. 11,11 euro en ontsteking 33,32 euro en dan nog arbeidsloon TOTAAL : 328,48 euro !!! Wat een tegenvaller, AWB gebeld voor eventuele coulance nul, nul.

Hiervoor een Valliant 15 jaar en nooit geen problemen gehad.

Dus voor mij nooit meer een AWB!!

Klaas60 15-12-2007
Geschreven voor: AWB ThermoMaster 3HR 24T

Al vanaf gebruik gemaakt van deze awb ketel samen met een zonneboiler, ook awb.
Wordt al 4 jaar gebruikt en nog geen vervelende storing gehad.
Wat mij betreft een goed ketel, dus warm aanbevolen!

Het is jammer dat je de temperatuur van het water in de radiatoren niet kunt stellen
Warm water kan je wel instellen